2019. március 8., péntek

Carolly Erickson: A cárné lánya


„Daria Gradownak hívnak és a kanadai Yellow Rainben lakom. Özvegy vagyok. A drága Michael meghalt, de a családunk összetartó, törődnek velem, különösen a fiam, Nicholas és a gyerekei. Ők úgy tudják, hogy Gradov a nevük, mint az apjuknak. De az igazi nevük Romanov. Még nem sejtik, hogy ők a cári trón örökösei.” Carolly Erickson legújabb történelmi regényének hősnője Tánya Romanova nagyhercegnő, aki fényűző életet él cári családjával . Ám a háború, majd a forradalom gyorsan elsöpri a cári hatalmat. Ekkor lép be Tánya életébe Gradov, egy fiatal katonatiszt, aki merész tervet sző a cári család megmentésére.”

Sokaknak a Romanov hercegnők közül csak Anasztázia jut az eszükbe, mert róla sok mese, film, könyv készült. A cárné lánya című könyvről már sokat hallottam, és mivel érdekelt Anasztázia és az akkori világ, így nagy lelkesedéssel kezdtem bele a könyvbe, mert egy olyan családról olvashattam, akiknek az élete mindig is érdekelt. A történet az utolsó orosz cár és családja életét meséli el. Ez a könyv Anasztázia nővére, Tánya szemszögéből van elmesélve. Bár több fikciós elem is van a könyvben, de alapjában történelmi dolgokat tartalmaz.
Nagyon tetszett a könyv, mert szeretem a történelmet és ez a könyv remek történelmi titkokkal van teli a Romanovok életéről.
A könyv –mint a cím is jelzi- a cárné lányáról. Kicsit utánajártam és azt tudtam meg, hogy Tánya volt a cárné legkedvesebb lánya, ő segítette, amikor maga alatt volt.
A cárné lánya című könyv nekem nagyon tetszett. Csak azt hiányoltam belőle, hogy Tánya a család kivégzése után nem ír arról bővebben, hogy hogyan öregedett meg, szívesen olvastam volna még erről, de hátha lesz még erre lehetőségem…..


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Elizabeth Adler: Varázslatos Malibu

Cselekményleírást tartalmazó szöveg ! A Riviéra titkában megismert népszerű magándetektív, Mac Reilley és párja, Sunny újabb történe...