2019. február 14., csütörtök

Cecelia Ahern: Ui.: Szeretlek

Ez volt az első regény, amit Cecelia Ahern-től olvastam.

 

Nekem volt olyan szerencsém, hogy olvastam a könyvet és láttam a filmet is. A könyv és a film kicsit eltér egymásról. Gondolom, sokan látták már a filmet, így most arra nem is térek is. A könyv is nagyon érdekes volt számomra, de szerintem a film jobban sikerült.  (Először persze a filmet láttam, csak utána olvastam, kicsit meglepődtem az olvasás közben, hogy mennyire eltérő...) A Cecelia Ahern: Ui.: Szeretlek esetében fordult eddig velem csak elő, hogy a film jobban tetszett, mint a könyv.


A könyvről néhány szó:

"Holly összetörten, magába roskadva él férje halála óta, sokszor ahhoz sincs kedve, hogy kikeljen az ágyból és ennivalót készítsen magának. Úgy érzi, élete értelmetlen Gerry nélkül. Azonban egy nap minden megváltozik, amikor egy csomagot kap, benne több borítékkal. Holly ezentúl izgatottan várja minden hónap első napját, ugyanis akkor bonthatja fel az újabb borítékot és olvashatja el Gerry soron következő üzenetét – a feladatot az előtte álló hónapra. A feladatok teljesítésével Holly lassan újra megtalálja az utat az élethez. Visszatalál családjához, régi barátaihoz, új barátságokat köt. Dolgozni kezd, és életében először élvezi a munkáját, majd végül megnyitja szívét egy új szerelem lehetősége előtt. Holly újra megtanul élni."  


Az tetszett ebben a történetben, hogy Gerry jól ismerve Hollyt, segített neki feldolgozni az ő elvesztését. Igaz, Holly először kicsit hitetlen volt, de ki ne lenne az? Ez a segítség bizonyítja azt, hogy Gerry mennyire is nagyon szerette Hollyt.

Amikor megtaláljuk az igazit, nem szívesen engedjük el. Egy házastárs elvesztése nagyon szomorú, főleg fiatalon, amikor csak pár évet tölthettek együtt (igaz, sosem jó elveszteni senkit...).

Párunk elvesztését nagyon nehéz feldolgozni, szükségünk van a környezetünk, a család, a barátok segítségére.


A való életben még nem hallottam arra példát, hogy az elhunyt segítse párját az elvesztése feldolgozásában, de ez nem elképzelhetetlen dolog. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Elizabeth Adler: Varázslatos Malibu

Cselekményleírást tartalmazó szöveg ! A Riviéra titkában megismert népszerű magándetektív, Mac Reilley és párja, Sunny újabb történe...